wachten...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

Leerlingen uit het basisonderwijs komen vandaag, dagelijks in contact met media en ICT. Als school willen wij de leerlingen hier dus in bijstaan. Wij kunnen hen helpen om vaardigheden onder de knie te krijgen, alsook de nodige kennis mee te geven om bijvoorbeeld een presentatie te maken, iets op te zoeken op het internet.

Zo is er in elke klas nu een beamer met projectiescherm, een computer voor de leerkracht en een tweetal computers voor de leerlingen. Deze computers beschikken allemaal over een degelijke internetverbinding.

In het verleden was ICT meer een vak apart op onze school. Maar vanaf dit schooljaar gaan wij ervan uit dat ICT moet geïntegreerd worden tijdens andere vakken of via hoekenwerk.

ICT kan namelijk een grote meerwaarde zijn voor de leerlingen, alsook voor de leerkrachten. Enkele voorbeelden van onze uitgangspunten:

  • Onze leerlingen de vaardigheden meegeven om overweg te kunnen met computers, zodat ze op die manier een bron van informatie kunnen vinden. (internet, gebruik van van programma's, … )
  • De leerlingen moeten open staan voor ICT en er gebruik willen van maken. Door de integratie van ICT in de klassen, maakt ICT deel uit van het klasgebeuren voor de leerlingen.
  • De leerkrachten maken gebruik van de computer om hun lessen te ondersteunen. (foto of filmpje projecteren) Dit komt de kwaliteit van het onderwijs ten goede.
  • ICT kan een middel zijn om te differentiëren. Tempo, leerstijl en leerstof.
  • Tempo: leerlingen kunnen extra oefeningen maken. (snelle leerlingen)
  • Leerstijl: leerlingen kunnen typen op de computer in plaats van schrijven.
  • Leerstof: leerlingen kunnen extra ondersteuning krijgen via oefeningen.